søndag den 27. september 2009

No Age


Jeg havde egentlig tænkt at jeg ville lave et indlæg om The Shins, fordi bloggen jo er opkaldt efter en tekst bid fra deres nummer "New Slang", og det gør jeg sikkert også en eller anden dag. Men nu har jeg i stedet kastet mig over at skrive lidt om The Shins pladeselskabs kollegaer No Age. No Age er et rimeligt nyt bekendtskab for mig og jeg er vel først begyndt at lytte til bandet inden for det sidste års tid. No Age er en duo fra Los Angeles, og de spiller en slags eksperimenterende støjrock. Tilbage i september 2007 blev No Age signet til legendariske Sub Pop, og det mindede os om at der var en tid på Sub Pop hvor de store navne hed Nirvana og Soundgarden i stedet for The Postal Service og The Shins.

No Age har indtil videre udsendt et enkelt album på Sub Pop, den aldeles glimrende
Nouns fra 2008. Tilbage i 2007 før de blev signet til Sub Pop udsendte de en single opsamling ved navn Wierdo Rippers på Fat Cat Records (Animal Collective, Sigur Ros m.fl.), en opsamling som jeg stadig har til gode, men det går der nok ikke så længe inden der bliveer lavet om på. Nouns fik jeg først tjekket ud via mit meget givende emusic abonnement, og da jeg var i New York i foråret købte jeg albummet på vinyl, og det har bestemt været et godt køb. Den tur bød dog på en hel del nye pladekøb, så det er ikke sådan at den været på rotation non stop siden foråret, for der var lissom meget nyt der skulle lyttes til, men for ikke så lang tid siden fandt jeg den så endelig frem, og det var et dejligt genlyt, det havde bestemt ikke gjort noget at den havde fået en lille pause. Mine yndlingsnumre var fra starten, og er stadigvæk "Eraser" og "Teen Creeps" som inde bag ved det støjende ydre bare virkelig er gode sange, som man har på fornemmelsen kunne ha fungeret inden for hvilken som helst genre.

Imens man går og venter på et nyt album fra No Age kan man lige nu glæde sig over at der er en ny EP,
Loosing Feeling, på vej, og som om det ikke var nok, så kan man faktisk lytte til den ganske gratis inde på Sub Pops hjemmeside, det kræver dog at man er registreret som bruger, men det kan man jo passende blive når man alligevel skal ind og shoppe Nouns eller en af de mange andre fine albums i deres webshop (dollaren er lav og priserne ligeså).

No Age - Teen Creeps
No Age - Eraser

Hvis No Age er lidt for voldsomt på en doven søndag så kan The Shins stadig anbefales, god søndag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar