mandag den 14. november 2011

My Morning Jacket

På torsdag den 17. november spiller My Morning Jacket på Majeriet i Lund, og det glæder jeg mig rimelig meget til. Jeg havde også billet til den koncert som blev aflyst på Vega i 2008, så koncerten er længe ventet. Egentlig fortjerner de et lidt længere indlæg, men det kan jeg ikke helt overskue. Lige nu er jeg dog ret meget oppe at køre over min nye opdagelse; 2 opsamlingsalbums med tidlige demoer og ikke mindst, masser af cover numre. På Early Recording Chapter 1 og 2 med henholdsvis undertitlerne "The Sandworm Cometh" og "Learning", begge tilbage fra 2004, finder man cover versioner af så forskellige numre som Berlins "Take My Breath Away", Pet Shop Boys' "West End Girls" og Elton Johns "Rocket Man". Jeg er generelt stor fan af My Morning Jackets cover versioner, så her følger et par stykker af deres bedste. Et par stykker af dem endda med den skønne Neko Case.

Islands in the Stream (Dolly Parton & Kenny Rogers)


Stop Draggin' My Heart Around (Stevie Nicks & Tom Petty)


Goin' To Acapulco (Bob Dylan)


Take My Breath Away (Berlin)


Celebration & Get Down On It (Kool & The Gang)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar