onsdag den 7. oktober 2009

Vampire Weekend


Jeg holder meget af Vampire Weekends musik, faktisk er deres debut album det album jeg har lyttet mest til ifølge min Last.fm konto og jeg er på ingen måde blevet træt af albummet endnu. De har været på besøg i Danmark en enkelt gang hvor jeg dog ikke havde billet, men det gjorde mig ikke noget for jeg havde nemlig billet til den svenske festival Way Out West som i august måned havde Vampire Weekend på et fantastisk program (sammen med bl.a. Grizzly Bear, Wilco og Beirut). Da det blev tid til at drage imod Sverige måtte jeg dog konstatere at jeg var sengeliggende, jeg er stadig bitter, ikke mindst over at jeg ikke oplevede Vampire Weekend.

Vampire Weekends selvbetitlede debut album var efter min ringe mening sidste års bedste album. Nu står vi jo snart over for endnu en række kåringer af årets albums, jeg er også selv så småt ved at have en (lang) short-list klar, og imens vi tænker over hvem der har strikket det bedste album sammen i år, så kan vi jo glæde os over at Vampire Weekend er klar til at melde sig ind i kampen om årets album i 2010. De udsender nemlig deres andet album, Contra, allerede den 11. januar næste år.

Allerede nu kan man dog hente singlen "Horchata" (en traditionel drink af spansk/latin amerikansk oprindelse, som bl.a. bliver lavet på knuste mandler) ganske gratis inde på bandets hjemmeside, så slå et smut forbi og når du er færdig der, så smut lige over til Roskilde Festval og ønsk Vampire Weekend til næste års festival.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar