onsdag den 7. december 2011

The Guardian Music Podcast




Faktisk har jeg aldrig brugt podcast mediet synderligt meget, men på det seneste er jeg dog stødt på en del ret spændende ting, og har efterhånden samlet en del podcasts sammen, som jeg får lyttet til sådan nogenlunde regelmæssigt.

En ny podcast som jeg netop er faldet over er fra The Guardians musikredaktion, som hver uge lægger forskellige interviews eller features op til fri afbenyttelse. Hvis man ser lidt på hvad man kan finde så har der tidligere i år været en Bob Dylan special (selvfølgelig), en punk special og en længere gennemgang af årets Glastonbury festival (5 podcasts i alt). Der har også været programmer der omhandlede PJ Harvey's Mercury Prize vindende "Let England Shake", Kurt Vile og Awesome Tapes from Africa deler et program, og det samme gør Ariel Pink og Bryan Ferry. 

Den seneste podcast er med Jason Pierce fra Spiritualized (billedet), som fortæller om bandets nye album, som er sat til at udkomme i januar næste år.

Går man endnu længere tilbage finder man også programmer med Caribou, The National, Beach House, Gil Scott-Heron osv. Der burde alt i alt være lidt for enhver smag.

Fin podcasten under The Guardian Music Weekly

1 kommentar:

  1. Jeg synes podcast er et cool medie :)


    Hilsen

    Lauge
    iphone reparation
    http://iphonereparationer.dk/

    SvarSlet